HOT!!! Bocah 5 Tahun Lahir Dari Bukan Islam Tahu Mengenai Islam

Satu lagi kehebatan Allah yg tidak dapat difikirkan dengan akal, tiada yang mustahil bagi Allah. Seorang Anak berumur 5 tahun sudah pandai berceramah dan mengajak untuk mengikuti ajaran Rasulullah SAW. Seperti yang terdapat di dalam Al-Qur'an dan Hadist yang sebenarnya. Walaupun dia bukanlah graduan yang ada ijazah, tapi Allah telah memberikan kepadanya satu kelebihan.

Dalam umur 1 tahun dia telah pandai membaca Al-Qur'an dan dia bisa berbicara berbagai macam bahasa, salah satunya adalah bahasa perancis dan arab tanpa pergi belajar. Dan ayat pertama yang ia ucapkan adalah " KALAU KAMU BERIMAN KAMU AKAN DITERIMA OLEH ALLAH ", melalui bahasa arab, padahal ia bukanlah orang Arab. Dan dia juga berkata bahwa dia akan Hafidz Al-Qur'an dan akan menghafal semua maksud Qur'an. Pada masa itu umurnya barulah 1 tahun setengah dan dia juga melakukan sholat 5 waktu sehari pada waktu itu.

Yang begitu ajaib dan tidak terjangkau oleh akal untuk difikirkannya adalah ANAK INI DILAHIRKAN DALAM KELUARGA KRISTIAN DAN SEJAK BERLAKU KEAJAIBAN PADA ANAK INI. IBU BAPAKNYA PUN MASUK AGAMA ISLAM. Begitu hebatnya kuasa Allah. Tak terjangkau oleh akal dan fikiran manusia. Dan orang islam yang telah melihat kejadian ini telah beriman dengan Allah dengan sebenar-benarnya dan orang kafir yang telah melihat kejadian ini telah memasuki agama islam. Dan sekarang ini dia telah bergelar Syeikh Syarifuddin dan sekarang telah masuk di usia ke 5 tahun, serta telah mengetahui semua isi Al-Qur'an.

INGATLAH TIADA YANG MUSTAHIL BAGI ALLAH SWT.

Berikut videonya:

Comments

  1. msa kedigjayaan islam sudah d ambang pintu sodara sodari seiman smuanya, khilafah islamiyah akan berdiri kokoh, insya ALLAH.... :)

    ReplyDelete

Post a Comment